V sklopu nadgradnje železniške infrastrukture, na območju novega Potniškega centra Ljubljana, bo izveden nov podvoz na Dunajski cesti, ki bo omogočal vožnjo po kar šestih oz. dveh novih dodatnih tirih.
Statična zasnova omogoča tudi vzpostavitev kretniških povezav med tiri na samem objektu, kar bo bistveno vplivalo na zmožnost manevriranja vlakovnih kompozicij na območju potniškega centra. Kretniške povezave bistveno zmanjšujejo razpoložljivo statično višino prekladne konstrukcije, kar smo uravnotežili z dvigom nivelete tirov in poglobitvijo Dunajske ceste s pripadajočimi stezami za kolesarje in pešce.
Železniški podvoz je zasnovan kot sovprežna prekladna konstrukcija s tremi razponi, podprta z armiranobetonskima krajnima opornikoma in dvema vmesnima podporama. Predvideno je globoko temeljenje z uvrtanimi armiranobetonskimi piloti. Sovprežna preklada je sestavljena iz šestih jeklenih škatel in armiranobetonske plošče.
Poleg majhne razpoložljive statične višine, neugodnega razmerja razponov in zagotavljanja togosti za vzpostavitev kretniških povezav, je glavni izziv pri projektiranju predstavljala faznost gradnje oz. dejstvo, da je potrebno nenehno zagotovljati polno funkcionalnost vsaj dveh železniških tirov. Rušenje in gradnja se bosta zato izvajala v dveh ločenih fazah. Za izvedbo stika betonov podpor in plošče med fazama bosta potrebni zgolj dve krajši popolni zapori tirov, v trajanju med 15 in 20 ur.
Tip projektaNovogradnja, zamenjavaLokacijaLjubljanaDolžina odseka47 mČas izvedbe2023 - StoritveGradbene konstrukcije: IZP, PZIInvestitor DRSI – Direkcija RS za infrastrukturo
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje.