Državna naročnika DARS in ASFiNAG sta izbrala 7,9 km dolgo drugo cev predora Karavanke za pilotni infrastrukturni BIM projekt. Obema naročnikoma se je nudilo svetovanje pri določitvi BIM ciljev in zahtev. Na podlagi naročnikovih zahtev (EIR) se je izdelalo izvedben BIM načrt (BEP), ki je vključeval fazi projektiranja in izvedbe.
Izdelalo se je 3D BIM modele izkopa, podpornega sistema predora, portalnih zgradb (arhitektura in konstrukcija), podpornih geotehničnih konstrukcij in avtocestnega mosta preko Save. Zaradi izjemno zapletene geologije so bili tekom projekta razviti novi delotoki, s pomočjo katerih se je izdelal v svetovnem merilu izjemno kompleksen 3D model terena in litologije, ki se je uporabljal za podporo projektiranja.
Zaradi mednarodnosti projekta je število različnih udeležencev zelo visoko, zato je koordinacija tako 3D modelov kot tudi velike količine podatkov igrala ključno vlogo pri uspešni izvedbi BIM projekta. Visoka stopnja razvitosti modelov (LOD 350) je omogočala tudi 4D in 5D BIM analize (terminsko in stroškovno planiranje). Tekom izvedbe projekta se lahko s 3D BIM modeli in nadaljnjimi analizami izvajalcu nudi dodatno podporo in nadzor nad projektom.
Tip projektaGradnja druge cevi predora KaravankeLokacijaMeja Slovenija-AvstrijaDolžina odsekaSkupna dolžina 7820 mInv. vrednost350.000.000 €Čas izvedbe2014 - 2018 projekt; 2018 - 2024 izvedbaStoritvePGD in PZI: • Svetovanje za pripravo BIM-zahtev naročnika (EIR) • Izvedben BIM načrt (BEP) • Vzpostavitev in vodenje skupnega informacijsko okolje (CDE) • BIM 3D-modeliranje (izkop, predor, geologija, arhitektura, konstrukcije, komunalna infrastruktura, zunanja ureditev, podporne konstrukcije, mostovi) • BIM-koordinacija • BIM 4D (terminsko) in 5D (stroškovno) modeliranje Med gradnjo: • Spremljava gradnje z BIM-om • Beleženje sprememb s 3D modeli • BIM-koordinacija • BIM 5D (stroškovno) in 6D (za upravljanje) modeliranjeInvestitor DARS d.d., ASFiNAG GmbH
Ta spletna stran uporablja piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje.